неделя, 16 март 2008 г.

Узаконяване на хомосексуалността

ЗАЩО ОТ ЗАПАД НАСТОЯВАТ ДА СЕ УЗАКОНИ ХОМОСЕКСУАЛИЗМА В БЪЛГАРИЯ?


Неотдавна българската общественост беше скандализирана от внесен от депутати "Законопроект за изменение на Наказателния кодекс". Промените засягат текстове, свързани с извършването на полово сношение (хомосексуализъм) или действия на полово удовлетворение с лице от същия пол (лесбийство). Вероятно вносителите са подразнени, че там нещата са наречени с истинското си име - извратяване.

Идеи за включването на сексуалната ориентация в кръга от защитените срещу дискриминация текстове в Конституцията бяха лансирани и в някои предложения за изменение на Конституцията. Както е известно в чл. 6, ал. 2 се въвежда равенство на всички граждани и се забраняват каквито и да било ограничения на правата или привилегии, основани на раса, народност, етническа принадлежност, пол, произход, религия, образование, убеждения, политическа принадлежност, лично и обществено положение или имуществено състояние. Конкретно се предлага към тези признаци да се добави и сексуална ориентация.

Наскоро Министерският съвет одобри и внесе в парламента проект "Закон за предотвратяване на дискриминацията". Целта на закона е да осигури ефективна защита от дискриминация, равенство в третирането и равни възможности за участие в обществения живот на страната. В правителствения законопроект, наред с установените от Конституцията признаци, по които се гарантира равенство и забрана за дискриминация е включена и сексуалната ориентация. Пояснява се, че под "сексуална ориентация" се разбира хомосексуална и бисексуална ориентация.

В обществения дебат по въпроса като аргумент против узаконяването на сексуалните връзки на мъже с мъже и на жени с жени неведнъж беше изтъквано, че това противоречи освен на здравото естество, така и на принципите на християнския морал и етика. Предстоящото разглеждане на споменатия проект от парламента е удобен повод да си зададем въпроса какво е отношението на Библията по въпроса и на онези, които твърдят, че са християни?

В книгата Левит 18:22 се постановява: "С мъжко да не легнеш като с женско; това е гнусота". В Левит 20:13 се определя наказанието за това престъпление: "Ако някой легне с мъжко, като с женско, и двамата са извършили гнусота; непременно да се умъртвят." В книгата Второзаконие 23 глава се въвежда една мярка, която авторите на българския проект на закон биха окачествили като ограничаване на възможностите за участие в обществения живот - забранява се на оня, който е скопец, или чийто детероден член е отрязан, да влиза в Господното събрание. В 17 стих категорично се забранява да има мъжеложник от Израилевите синове.

В периодите, когато начело на израилевото царство е стоял цар, който пази строго закона често са предприемани строги мерки срещу мъжеложците. И обратно - винаги когато такива неща се преумножавали, Господ е наказвал избрания народ. Такъв пример има в Трета книга на царете 14:22 "А Юда върши зло пред Господа; и раздразниха Го до ревнуване с извършените си грехове... 24 Още в земята имаше мъжеложци, които постъпваха според всичките мерзости на народите, които Господ беше изгонил отпред израилтяните." Тъй като тези пороци се ширят в царството, в петата година от Ровоамовото царуване египетският цар Сисак идва против Ерусалим и отнася съкровищата на Господния дом и съкровищата на царската къща и всичките златни щитове, които Соломон е направил. Нещата се стабилизират, когато на трона застава цар Аса, който върши право пред Господа. По-специално той отмахва мъжеложците от земята и вдига всичките идоли, направени от бащите му (Трета книга на царете, 15 глава).

По подобен начин се развиват нещата и в Четвърта книга на царете 23:7. Тогава цар Йосия, за когото се казва, че "цар подобен нему не е имало преди него, който да се е обърнал към Господа с цялото си сърце, с цялата си душа и с всичката си сила, напълно според Моисеевия закон; нито след него настана подобен нему", събаря къщите на мъжеложците, които са в Господния дом. Въпреки това Господния гняв пламва и Господ предава Израил в робство.

Едва ли има човек, който да не е чувал за страшната история на унищожаването с огън от небето на двата града Содом и Гомор. Вероятно обаче малцина могат да назоват истинската причина за Божия гняв. В книгата Битие 19 глава е описана тази случка. Привечер в Содом идват двама ангели. Като ги вижда, Лот става да ги посрещне, покланя се с лице до земята и ги кани да пренощуват в къщата му. След като Лот дълго настоява, те склоняват да пренощуват в къщата му, вместо на улицата. Преди да си легнат идват градските мъже, содомските жители, млади и стари, обикалят къщата отвсякъде и извикват на Лот, казвайки: "Где са мъжете, които дойдоха у тебе тая нощ? Изведи ни ги да ги познаем." Напразни остават увещанията на Лот да не вършат това зло. Лот им предлага вместо да правят такова нечестие да им даде двете си дъщери, които не са познали мъж; "тях да ви изведа вън, и сторете с тях, каквото ви се вижда угодно; само на тия мъже не струвайте нищо". Краят на тази история, доказан и от археологически проучвания, е известен - двата града са изгорени с огън, за да изчезне от лицето на земята това страшно и отвратително явление. Оттам е останало и нарицаемото содомит и содомия, макар че съвременното разбиране на содомията е по-скоро в посока към сексуален контакт със животни. Впрочем наказанието за това деяние в Изход 22:19 е същото както за мъжеложството - всеки скотоложник непременно да се умъртви.

Защо са тези сурови наказания и защо хомосексуализма и лесбийството са чужди на християнския морал? Преди всичко мъжеложството, както Библията нарича хомосексуализма, принадлежи на култури, племена и разбирания, които Бог е отхвърлил като нещо гнусно. Затова още в древността Бог е заповядал така строго Божия народ да се пази от ученията и заблудите на околните народи. Едва ли е случайно, че в исляма, който отрича Христос, е позволено многоженството.

Божието слово в Новият завет с не по-малка яснота показва характера на хомосексуализма като страшно извращение на определеното от Създателя предназначение на пола: "Така и мъжете, като оставиха естественото употребление на женския пол, разжегоха се в страстта си един към друг, струвайки безобразие мъже с мъже, и приемаха в себе си заслуженото въздаяние на своето нечестие" (Рим, 1:27). Това престъпление е поставено наред с блудството, прелюбодейството, хулителството и останалите тежки грехове, извършителите на които никога не ще достигнат до вечния живот: "Или не знаете, че неправедните няма да наследят Божието царство? Недейте се лъга. Нито блудниците, нито идолопоклонниците, нито прелюбодейците, нито малакийците, нито мъжеложниците, нито крадците, нито сребролюбците, нито пияниците, нито хулителите, нито грабителите няма да наследят Божието царство" (1 Кор. 6:9).

Словото Божие ни учи, че глава на жената е мъжът, глава на мъжът е Христа, а глава на Христа е Бог Отец (Първо послание към коринтяните 11:2). Пак в същата глава се казва, че нито жената е без мъжа, нито мъжът без жената, в Господа, защото, както жената е от мъжа, така и мъжът е чрез жената; а всичко е от Бога. Това е християнският идеал. В Битие 1:27 се казва че Бог създаде човека по Своя образ; по Божия образ го създаде; мъж и жена ги създаде. Човекът в пълнотата на тази дума е мъж и жена, обединени под брачния закон.

Здравото семейство е онова стъпало, което следва и завършва поредицата Бог - Отечество - семейство. Така че както социалните, така и духовните последствия от насаждания от запад хомосексуализъм и лесбийство са много тежки. Социалният проблем е в унищожаване на семейството и на свързаните с това ценности. Теологичният проблем е в прокарване на нехристиянски доктрини и насаждането на погрешна представа за Бога. Какво означава да се наложи например западният модел на свободен брак? Свободният брак от гледна точка на Библията е беззаконие - всяка жена, или всяка черква си прави каквото си иска. Ако няма семейство, истинският Бог ще бъде заменен от идоли и езически обичаи. Ако мъжът е свободен от жена си то стигаме до онова състояние, описано от пророк Исая в 4:1 "И в оня ден седем жени ще се хванат за един мъж, и ще му рекат: Ние ще ядем своя си хляб и ще обличаме своите си дрехи, само нека се наричаме с твоето име; ти отнеми нашия срам." Струва си да си зададем и въпроса: защо от запад толкова настояват това болестно, нехристиянско поведение да бъде узаконено? Това не е ли белег за упадък на тези, които ги налагат, и не трябва ли да сме подозрителни към "ценностите", които ни се налагат?

Интересно е че най-ранният известен в българското право текст, който предвижда наказателна отговорност за хомосексуални действия е Византийската Еклога, преведена на славянски по времето на цар Симеон. Предвижда се "мъжеложниците, както активният, така и пасивният, да се накажат със смърт чрез меч. Ако пасивният се намира по- малък от 20 години, да се прости, защото възрастта показва, че той не знае какво е претърпял." Този пример ясно показва, че нашите предци добре са разбирали влиянието на упадъка на нравите върху стабилността на държавата.


Теменуга Росенова
София

Няма коментари: